Quintessentially merker at medlemmene har endret forbruksvanene.
- Vi har merket finanskrisen ved at de som er det vi kaller «cashflow-avhengige» har roet seg litt ned og at de ønsker å gjøre mer i Norge fremfor i utlandet. De ønsker et norsk høyfjellshotell fremfor et i Alpene, sier administrerende direktør i Quintessentially Scandinavia til E24.
Medlemsklubben Quintessentially er mest kjent for å sikre innpass på de «riktige» klubbene og festene, bord på fullbookede restauranter, arrangere lukkede events og eksklusive private ferier for medlemmene.
Medlemsklubben har opplevd et økende antall forespørsler, men de er ifølge Cappelen litt mindre kostbare
- De medlemmene som derimot har penger i banken, bruker oss enda mer enn før. De har ikke endret vanene og bruker de samme type hoteller, sier Cappelen.
Vip-service
Quintessentially Scandinavia har i dag til sammen 700 medlemmer, og flesteparten av dem befinner seg i Norge eller Sverige. Hvem som er medlem er imidlertid strengt hemmelig. Det som er sikkert, er at flesteparten har mer penger i banken enn gjennomsnittsnordmannen.
Medlemskap i klubben koster fra 9.000 til flere hundre tusen kroner – avhengig av type medlemskap.
- Her i Scandinavia har vi intensivert aktiviteten, hvor vi blant annet har lansert et vip-service opplegg på Arlanda, slik at medlemmene kan bruke samme terminal som kongefamilien og Regjeringsmedlemmene, sier han.
Les også: Verdens dyreste ferier
USA hardest rammet
Han forteller at USA-delen av Quintessentially er den som er hardest truffet av krisen, mens at de i Asia nesten ikke har merket noe.
- De mest etterspurte arrangementene som klubben jobber med om dagen er OL i Vancouver og fotball-VM i Sør-Afrika. Og så selvfølgelig er det mange som vil på Madonna-konserten her i Oslo, sier Cappelen.
Les også: Betalte 300.000 for Nordpolen-tur
Flere saker fra E24
Luksusklubbmedlemmer strammer livremmen
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 kommentarer:
Post a Comment